Tipy, ako budovať značku offline
V dnešnej dobe internetu sa reklama sústreďuje hlavne na sociálne siete a stránky, ktoré ponúkajú reklamné plochy. Tento druh reklamy má síce vynikajúcu výťažnosť, no bez internetu stráca svoju efektivitu. Viete, ako budovať svoju značku aj mimo online pristoru?
Základom je poctivosť
V prvom rade je dôležité poznať svoju cieľovú skupinu. Pri offline marketingu vám určite napadnú reklamné predmety ako odznaky, letáky či oblečenie. Každý z týchto predmetov ale musí mať nejaký dizajn. Na to, aby ste odhadli správne motívy a heslá, musíte poznať nálady tých, pre ktorých je určený váš biznis.
Buďte nezabudnuteľní
Myslíme tým hlavne logo a slogany. Farby, písmo, zvolené slová – to všetko vplýva na to, ako zákazníci vnímajú vašu spoločnosť. Ak plánujete umiestniť svoje logo na predmety, akými sú odznaky a chcete, aby ich aj ľudia nosili, musíte si vzhľad loga veľmi dobre premyslieť. Nebojte sa farieb a snažte sa byť inovatívni.
Podľa výskumov stačí človeku len 10 sekúnd na to, aby si na niečo vytvoril prvý dojem. Preto by ste si mali dať na logu ozaj záležať. To isté platí aj o sloganoch, ktoré musia odovzdať svoju myšlienku už pri prvom prečítaní. Nezabúdajte, že aj slogany sa dajú umiestniť na propagačné odznaky či oblečenie, takže nimi môžete motívy pekne doplniť.
Chute a vône jedine offline
Doteraz sme sa zameriavali na predmety, ktoré vašim zákazníkom vydržia. Na záver sa pozrime na propagačné pochúťky, ktoré zákazníkom spríjemnia deň. Offline reklama v podobe špeciálnej čokolády, exotických kávových zŕn alebo fľaše vína poteší snáď každého. Pri reklame je dôležité pohrať sa so všetkými zmyslami a chuť alebo čuch netreba zanedbať. Pri výbere však dbajte o to, aby boli produkty kvalitné, pretože v opačnom prípade budú mať aj opačný dopad na vašu spoločnosť.
Budovanie značky mimo online priestoru má zmysel aj v dnešnej dobe sociálnych sietí. Aj keď trávime veľa času online, stále sa z neho denne odpájame. Naviac sú tu veci, ktoré sa internetom jednoducho poslať nedajú, a práve tie môžu byť pre vašich zákazníkov najlepším darčekom.